måndag 14 april 2008

Bohagen på Vischan och andra loppisar


Idag tänkte jag ta med er till Bohagen i Lillpite som finns i en ombyggd ladugård på ca. 300m2 tillsammans med Vischan café & grill.


Det är ett härligt ställe att botanisera på och här finns något för alla eller som ägarna Alice och Ruth säger: "Är du fattig som en råtta eller rik som ett troll? För ett besök hos oss spelar det ingen roll. Här finns något som passar för alla, ett skåp för en sal, eller ett fat för en fralla, en byrå i hallen, en skänk i från ovan. Köp nåt åt någon som tackar för gåvan, inget för stort, inget för smått. Gå länge och njut, må så gott!"


Det stämmer - man måste gå länge för butiken svämmar över av alla möjliga och omöjliga fynd!


Jag har lite svårt att bestämma mig den här gången... kanske den här vackra tvättservisen...
Eller kanske en gammal burk skulle vara bra. Jag tror jag tar den gula burken - passar fint i mitt lantkök!



Glöm inte att öppna dörren längst in till uthuset (till vänster om hyllraderna) - det är visserligen kallt, men där kan man göra de bästa fynden!

Öppet Mån - Fredag 11-18 Lördag 11-14







Många har frågat om tips på loppisar i Luleås närhet, så här kommer en lista på de jag hittat:

(Mina andra kära bloggare från övriga delar av landet - jag lägger två länkar åt er längst ner)


Boden:
Veckans Allehanda, Kungsgatan 14, 0921-133 44
Bodens återvinningsmarknad, Lundagårdsg 7, 0921- 627 27
Röda Korset Kupan, Drottningg 21, 0921-134 14
Kalix:
Blå huset 0923-106 70

Luleå:
Fyndhörnan, Köpmangatan 60, 0920-608 04
JB:s Begagnade Möbler AB, Granuddsvägen, 0920-107 81

Moderna & Antika, Längs E4:an, Persön 0920-700 00
Röda Korset Kupan, Småbåtsgatan 3, 0920-123 36
Röda Korset Kupan, Tallheden 6, Råneå 0924-575 00
Återvinningsmarknaden, Kronan D, 0920-455800

Piteå:
Röda Korset Kupan, Kolmilav 14, 0911-211786
Återvinning Reprisen, Öjagatan 95, 0911-696197
Lidman Production, Tvärvägen 9, 0911-686 08
Loppis i Badhusparken - varje sommarlördag.
Älvsbyn:
Röda Korset

Överkalix:



Hör av er så kan vi fylla på listan!

Vill gärna ha tips från andra Norrbottensorter som ex Kalix och Älvsbyn

Här kommer länkarna till övriga Sverige:
http://www.svenskaloppisar.se/

42 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilka härliga loppistips - synd att det är så långt dit bara ;)

Alltid lika mysigt att besöka bloggen din!

Kram/Jes ♥

Fru Lindberg sa...

Visst är det härligt att alla loppisar börjar dra igång, älskar att fynda! Jag ska på 2 olika till helgen, en anordnad av Lions & en av sydsvenskan!
Tack för rådet men hon är inte i friartagen, kastrerad sedan 4 år (& 2 v efter att vi kastrerat henne fick vi reda på att hon var en ovanlig sort & att om hon fått kattungar hade de kostat 8000 kr/st... jaja, sånt e livet!) Ha det gott!

Unknown sa...

åHH varför bor jag i södra Sverige?
Jag har inte varit på loppis på så länge nu att jag blir galen snart...

Du som svar på din förfrågan hos mig så är det väldigt simpelt att fixa lite kakelpussel... lite fix och fog, tålamod och tid är allt du behöver...hämta din hammare och börja krossa lite!
Jag har provat att använda gamla koppar och fat o dylikt men det fungerar inte bra om inte det du ska fästa det på följer samma linje, det blir ju höga kanter annars. Fin blogg du har ska komma hit lite oftare...Kram Pia

Livet och träning sa...

Synd att det är så lågt till det du tipsar.Men jag får kolla runt om det finns några loppisa här i kring.
Det är alltid lika kul att kika in här är det ok om jag länkar dig? Ha det så bra y

Designe sa...

Åh va kul med loppis! Måste ta och besöka en på onsdagkväll då det är öppet på två i min stad! :) Kram

Jenny Oak Fae sa...

Min loppis-abstinens blir bara värre & värre..! Attans att jag inte har egen bil & körkort, finns ju annars gott om loppisar & second-handbutiker där jag bor ( Skåne ).

Kram, Jenny

<3

hemtrevnad marie sa...

så många loppisar ni har där uppe!!
Jaså...du gillar inte orange....haha!!
Det kanske blir tittarstorm, fast i bloggform nu!
Men visst är det så ibland...man kan inte göra sig av med favoriter bara för att de inte är vita..tänk på Nils-Eskil....sen har jag haft ett riktigt Carl Larssonkök i mitt förra hus, då pasade det jättebra!
Kram på dig!

sommar-rummet sa...

Men vilket fint spetstyg du hittat... Det va ovanligt vackert! Ha de gott! KRAM

In my house sa...

Hallo!!!

Ojoj,,, va mycket loppisar m,m.
Såg att du hade Hatterians pinaler som favvo shop... Bor du så nära neråt mig??? El,,nää de gör du inte va....
Jag va där för några veckor sedan??? Blev lite nyfiken!
Kram & en god natt.... j

Kol och Rosors sa...

Tack för alla tips!
Snart börjar auktionerna och då gårdsauktioner,härlig tid...
Ha det så gott!
Kram L-Lott

Frida sa...

Vilket mysigt ställe!
Tack för tipsen. Kram Frida

Ingrid sa...

Svar: Nej det är ju som du säger, solstolar på snöhögar är ingen hit!! Vi har mängder av snö så av den anledningen får dom vara kvar nere i relaxen.

~Livet i byn

Annas skattkammare sa...

Tack för kommentaren! Kom på att jag nu måste lägga ut ett "vanligt" kort på mig så ni inte har den bilden av mig! Haha, det kanske vore nåt att gå med i husmodersföreningen.. njae, som du säger så låter det uråldrigt..

Härligt det ser ut med loppis, nu blev jag lite sugen på att dra iväg till ladan här i närheten.. =) Ha det gott! Kram /Anna

Elzie sa...

Verkade vara en helmysig loppis. Synd den ligger lite för långt från mina hemtrakter *s*.
Hoppas du har en bra tisdag.
KRam Elzie

Guldkorn i min vardag! sa...

Man tackar för alla loppistips, vichan är ett mysställe alltid hittar man något där.
Den gula kakburken var jättefin,ang loppis i Älvsbyn så blir det en loppis söndag den 20 april i lantmannas fd.lokal läs mer hos bloggen Handplockat.
Kram Ulla-Bella

Vända blad sa...

Hur ska man hinna med att besöka alla de här?!Nog för att man redan har grejoer, men det är ju så KUL att fynda...
Ha en bra dag!
Kram Maria

Anonym sa...

Ser ut attt vara en alldeles underbar ställe... måste försöka ta mig dit nån gång :) Tack för alla loppistips! Kram kram

Henrikohelen sa...

Tack för ditt besök till min blogg! Jag lägger dig in min blogglista!
Ha en bra dag!
Kram
Helen

Living by Milla sa...

Oj, vilken härlig loppis med grejer högt och lågt ! Synd att det är så långt att åka bara...

kram
Camilla

ColonialEast sa...

Tack för dina fina ord och för tipsen om loppmarknad !!! Kram!

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan.. jag måste fråga, vart har du fått tag i dessa vackra Byster? Sånna vill jag ha...

Jätte mysig blogg du har...
Kramar DAniel

Färjtorp sa...

Tack så mycket! Nu fick jag fler loppisar att besöka =)
Bohagen brukar jag besöka ibland, de har verkligen en MASSA grejs, man blir helt blind när man kommer in.

Ha det gott
Kram Johanna

Sallys hus sa...

halloj!!!
Vilka guldgruvor du har i din närhet...och vilken fin blogg du har!!
Du bjuder på mycket inspiration.....vilka fina verandor och allt annat med.....
Ha en bra dag!
Kram Katarina

Hem och Lycka sa...

Vad bra med den där länken, stort tack! kram

tindra lite mera sa...

Jag blir helt lyrisk av att gå på sådana där proppfulla loppisar...förstår att det blir svårt för dig att välja:) Tog du både tvättstället och burken?

Kram Katarina

VINTAGELINE sa...

Så heldig du er som kan gå på loppis. Her i Norge er vi ikke så flinke til å ha loppis. Her kan man vere heldig å finne et dersom et skolekorps eller noe sånt arrangerer. Men det er mange år mellom hver gang.
Takk for fine kommentarer på bloggen min. Jeg blir kjempeglad hver gang.
Klem Line

Majas mammelucker sa...

Hej..det verkar vara en riktig guldgruva..massor med fina saker..
det är alltid kul med loppis..här har vi inte så jätte bra loppis tycker jag ..man får nog åka ut lite för att hitta lite roliga ställen..Ha en bra dag! Kram Maria

Lantliga drömmar sa...

Åh så härligt med loppistips! Makens moster bor i Boden, så nu fick jag ju en hel del bra tips på vilka ställen jag ska besöka nästa gång vi far dit! Tack! :-)

Tack också för din snälla kommentar inne hos mig! Jag blev så glad!

Ha det gott!
Kram!

sabina sa...

Det var fina fynd du gjorde! Jag skulle vilja på loppis igen eller ännu hellre på en sommarauktion, där ingen mer än jag vill ha de gamla sakerna... Önska kan man ju!

Roligt att du vill vara med!

Annas skattkammare sa...

Tack för trevliga kommentarer! Jag har inga problem att läsa din text iaf! Det kanske är din jobb-dator som är inställd på ljusare skärm eller nåt.. *ingen dataexpert här inte* =) Ha det gott! Kram /Anna

svartataket sa...

Visst är det kul med loppisar!! Bådet att sälja och köpa!

KRAM

Nicole sa...

Så snällt av dig att dela med dig av dina fyndställen. I Finland är allt så dyrt på loppisar och i antikaffärer så det skulle vara superintressant att ta en sväng i Sverige, eftersom priserna verkar vara vettigare hos er!

Husbilsresan sa...

Det där såg ut som ett ställe som jag skulle trivas på....men lite långt att åka kanske.Och vilka fynd du gjorde på Myrorna...helt otroligt!Gardinerna var ju hur fina som helst....och örngotten..ja alltihop!
Ha en skön kväll!
Kram/Gunn

Drömmar om Junibacken sa...

Härligt tips och härligt ställe! :) Kram L.

florin design sa...

Åh, till bohagen har jag länge velat åka. Nu måste jag nog ta mig i kragen.
Visst har ni bott i Alvik? Var mycket På Hjortgården och kikade för några år sedan men nu har jag inte varit där på väldigt länge. Sambon har familj och släkt i alvik...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så bra med alla tips!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

n o r d i n g å r d e n sa...

Å, vilken toppeninlägg och helt underbar loppis du visar bilder ifrån! Och tack för alla andra loppistips med, superb! Mari.

Wickans värld sa...

Jaha, då blir det till att styra kosan lite norrut i sommar då!! Tack för alla tips!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag vill oxå gå på loppis. Längtar till i sommar så det kan bli av :)

Kram Annica

Annika sa...

Hej! Attans att det är så långt till Dina smultronställen. Bor ju i Värmland. Bilderna var ju jättefina, kan man framkalla bilderna till verklighet?? HiHI. Nej, nu ska jag åka o jobba. Ha det bra, Annika

Anonym sa...

Vad kul att du tipsar om oss!

Ha det så bra!

Lisa.L sa...

I Älvsbyn finns det återbruket =) mvh Lisa

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!
Klicka på bilden så kommer du dit
 
Related Posts with Thumbnails