söndag 23 januari 2011

FORMEX 2011 - Maria Montazami TOFSPRYDDA VÄSKOR

Årets hetaste modetrend - de fanns på smycken, sjalar, väskor.
Maria Montazami som väckt det slumrande toffsbegäret till liv hade naturligtvis en egen monter fylld till bredden med tofsar i alla varianter :-)

Den enda monter det var en riktig kö till var Maria Motazamis. 
Vilken vacker kvinna! 

Lulu Carter hade designat montern - det lilla jag kunde se av den ;-)
Men det var guldigt, tofsigt och Amerikanskt!

Här håller Maria upp väskan som jag tror var hennes favorit...
Bild lånad av Formex.

                 Just nu har vi en väska i sortimentet  -
den ljuvliga Jeanne dÁrcs handvirkade rosväska i mohairblandning.
Finns i puderrosa...


Här en bild på kollektionen - från Marias egen blogg.
Den längst till höger tror jag var hennes favorit.
Vad tycker ni - behövs det lite tofsbeprydda väskor på Gårdsromantik ;-)
Vilken är er favorit?
                    Visst är hon underbar - tänk att "Daniel" blev alldeles stum - för en gångs skull ;-)
Även denna bild från Marias blogg.

Tofsörhängen från Mags finns nu i webbutiken!
179:- paret
Klicka HÄR för att komma dit.          

15 kommentarer:

Anna sa...

Den längst till höger!

Lantliga drömmar sa...

Hon är helt underbar den kvinnan . Men några tofsar har inte flyttat in hos mig än. Väskorna är ju lika snygga allihopa, suck svårt att välja. Nilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja vilken kvinna, jättekul när hon kallade honom Daniel, och 2 ggr. Väskorna är jättefina, gissar att prislappen är fin också. Fast det är viktigt med väskor, jag sliter ut mina. Då kan man köpa lite dyrare när det väl är dags.
Jättekul och få se bilder.
Kramar
AnnaMaria

Christin Hermansson sa...

Åh..hon är ju alldeles underbar Maria!
Jag hoppas innerligt att ni kan ta hem väskorna. Min favorit är den bruna längst till vänster...den vita är också vacker =)
Det är nog dags att börja lägga undan så man får råd att köpa en. Det blir nog nästa måste...
/Christin

Madde sa...

Hej!
Ja visst är hon underbar....man kan ju inte låta bli att gilla denna kvinna :)
Superfina väskor, så du har köpt in dom??? Då ska jag hålla utkik efter dom när dom landar i din butik :)
Kram och en trevlig söndag önskar jag dig :)

Carpe Diem. sa...

Hon är för härlig Maria, man vet aldrig vad som ska hoppa ur hennes mun! Men nåra tofsar, tror jag int ska hamna här hemma. Det fick jag nog av för ett antal...höll på säga hundra år sen. Dammsamlare!
Kram

Hanna sa...

Ha en fin söndag!
Kram
Hanna

här är gudagott att vara sa...

Brukar titta in till dig men är dålig på att kommentera dina fina inlägg.
Nu så.
Maria är en härlig kvinna
och snygga väskor har hon designat
men tofsarna kan det bli för mycket av.
Jag gillar på sin höjd en nyckeltofs.
Haregott!

Fröken Tindra sa...

Känns bra att ha blivit lite modern nu när tofsar är inne. ;0)
Väskorna ser jättefina ut, även den virkade. Kul!
Kram!

Jejje sa...

mums, som montazami skulle ha sagt:))
väskorna var fina,allihop
kram

Photo by Maria sa...

Jag gillar denna människa och jag gillar tofsar fast jag äger ingen längre.. Får nog köpa nån..
Tycker om hennes väskor med och jag är lite småförtjust i den till vänster, gillar förstås alla.. Man undrar vad priset kommer att ligga på..

Ha en fin kväll..

Kram Mia

linnea-maria sa...

Ja hon är en härlig människa, hon är sig själv. Jag har 1 tofs hemma, den fanns där när jag flyttade in, men den visade sig vara väldigt användbar till ett draperi. Tycker att väskorna är jättesnygga. /Therese

Anonym sa...

Urteter nuytre: http://detectbras.001webs.com

LOPPISLIV sa...

Ja hon är underbar denna sprudlande positiva kvinna, man kan inte annat än gilla henne :-) Väskorna är fina allihop, svårt att välja ut någon....Kramis Paula

Mina drömmars hus sa...

Å vad härligt du har fångat godbitarna. Maria är oslagbar men inga tofsar hos mig......

Ha en bra dag
AC

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!
Klicka på bilden så kommer du dit
 
Related Posts with Thumbnails