tisdag 29 mars 2011

Hur skulle du bo om du var Världens rikaste?

Bill Gates är världens näst rikaste person (egentligen världens rikaste
- men han har skänkt 1/3 av sin stora förmögenhet till vägörenhet :).
Han bor i ett hus byggt i naturmaterial vid vattenbrynet.
Härlig prunkande naturtomt.

Warren Buffet som jobbar inom finansvärlden är trea på listan med sina nätta 316 miljarder.
Han har bott på samma adress sedan 1958. 

 Sveriges rikaste person enligt Forbes är HMs Stefan Persson som är god för 160 miljarder kr.
Han äger en hel by i England "Linkenholt Estate" .



Ikea Kamprad behöver nog ingen närmare presentation 
 - han har toppat de förmögnas Sverigelista länge.
Han äger en vingård i Frankrike, lyxvilla i Schweiz 

och 
en herrgård i Småland.
Hans Rausing (tetrapack - för de som minns;)) toppar också förmögenhetslistan i Sverige och bor på godset Wadhurst Park, Sussex, England.


Hur skulle ni välja att bo om ni hade oändligt med pengar ....
Kanske Kungens "Villa Mirrage" som visst är till salu.
Ett gäng paparazzis ingår i köpet ;)

Eller varför inte fynda Oldsbergs herrgård på Blocket med vacker strandtomt - Nätta 18 miljoner ;)
Jag skulle nog välja ett slott vid franska Rivieran - 
du hittar några "små" objekt HÄR
Vem vet en dag kanske Magdalena eller Kim knackar på dörren :)

Delar av faktan från Marleene eskilssons blogg

10 kommentarer:

Tina sa...

Tack för tipset. Ska kika in där och kolla vad jag kan lägga pengarna på som jag vinner i framtiden. ;) Kram

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej, jag väljer nog min stuga vid älven;-))))
Skämt åsido- vilket härligt val!
Baldersnäs har jag varit på för några år sedan när denne man bodde där. Inget att skryta över, oj, oj, säger bara ett ord Renovering!
Långt in i obygden dessutom.
Ha en bra dag!
Carin - nu drar jag till stugan vid älven....

Nina Lindh sa...

Jag skulle välja ståndsmässigt boende lite här och var världen. Men mitt rätta boende skulle nog bli på en stor gård i Östergötland. Tillbaks dit där min vallonförfader en gång startade sitt liv i Sverige.

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilken bra fråga! Efter att ha funderat ett tag så tror jag nog att jag skulle vilja bo kvar här på Gotland. Vi flyttade ju hit -03 och trivs otroligt bra. Fast kanske i ett annat hus men absolut inte en gammal kalkstensgård - alldeles för jobbigt. Men i ett supermodernt med havsutsikt och utan grannar (vi har inga nu) och det lär bli svårt att hitta! Alltså - vi bor kvar!! *fniss, fniss*

lena moritz sa...

Ett strandnära hus på Gotland skulle göra mig lycklig.

Martina Andersson sa...

åh så mysig blogg hit kommer jag igen =)
Kram Tina

Carpe Diem. sa...

Kanske bäst man börjar köpa lotter...
Men man verkar ju aldrig vinna mer än 25-50 kr!
Tror iaf jag skulle vilja ha nått hanterbart, vardagslyx, enplan och STOR tomt, med vattenutsikt. Inga trappor, inga 8 rum..
Hoppas ni oxå har vackert väder, med sol och nåra plusgrader.
Kram

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Gillar Bill Gates hus! Han har minst ett till för jag vet att han har ett i Nice, i närheten av där vi var förra sommaren. Hjälp vad mycket fint du tar in, jag gillar järnmöbler mycket bättre än svarta konstrotting och lusthuset också, kanske ska göra av med mina besparingar hos dig...

Elsa och Helena sa...

Hej! Jag ha en tian lott i plånboken...om jag vann några mille så skulle jag vilja bo på engelska landsbygden i en liten charmig cottage:) Då får du komma och hälsa på!!

KRAM Helena

Ullis/Leva på landet sa...

Det finns många fina ställen som jag gärna skulle kunna tänka mig. Får väl börja titta runt lite då om det skulle hända;)
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!
Klicka på bilden så kommer du dit
 
Related Posts with Thumbnails