lördag 14 maj 2011

Sveriges största Loppis


IDAG Lördagen den 14:e maj kl 10.00 går startskottet för 
vårens stora LOPPIS i LULEÅ!!!!

En av Sveriges största loppmarknader.

Ni skulle bara veta hur köerna kringlar sig innan portarna öppnas.
I år är jag på jakt efter en rostig gammal cykel :)
Vi är nog flera!



Så många fina fynd man gjort där 
- det gäller bara att ha bra orientering och starka armar ;-)

Favoriterna brukar jag hitta i yttervarvet.


Sockerlådor, tvättserviser, gamla plåtburkar och mormors spetsgardiner....

kan man väl aldrig få för många av;-)

 Jag hinner bara rusa trekvart på marknaden - för gårdsbutiken öppnar 11.00.
Passa på att besöka Hjortgårdens Gårdsbutik om ni går på loppisen -
Vi ligger ju bara 3 km från Loppisen.
Blomstercykeln finns i butiken - 249:-
Lägger snart upp den i webbutiken också
Veckans erbjudande i gårdsbutiken.
Enorma pokaler i fattigmanssilver.
stor ca 30cm 98:- (ord 298:-) extra stor ca 40cm 149:- (ord 398:-) Gäller endast gårdsbutiken.

 Det riktigt vräker in varor just nu :)
Vi lägger upp för fullt under
NYHETER

Idag har vi strålande sol och alla små butiker har öppet - vi har tom fått en ny restaurang i vår lilla by.
Den ligger granne med vår butik :)


7 kommentarer:

toves sammensurium sa...

Lykke til på Loppis:))) Håper du finner det du leter etter,kjenner at det der kunne jeg gjerne tenkt meg på selv:)))))
GOd helg!
toveklem:)

dagdrömmar i vitt sa...

Vad härlllligggt :)
Lycka till i ditt letande. Du hittar säker något kul:)
Kramkram / Nettan

Anette sa...

Ja man skulle ha bott liiite närmare den där loppisen...tyvärr hinner jag inte dit. Men hoppas du hittar en rostig cykel=)
Kram Anette

Synnøve. sa...

Jisses vilken loppis! Skulle gå vilse där utan problem, sen kom jag nog aldrig hem igen hihi.

Mycket fint där kan jag tro.

Du finner garanterat något fint att ta med hem :))

Kram i det härlig regnet som faller här :))
Synnöve.

Lisa.L sa...

D va verkligen hutlösa priser på gamla saker =/ hittade bara en gammal fotoram till mig själv. Men mängder med kläder åt Edvin ;P kram kram

Jejje sa...

hoppas du fyndade nåt på loppisen,jag hann ej dit:))

Jag har fixat en rostig cykel av svärfar.Tyvärr har jag ej hämtat den.Men den ska stå utanför bagarstugan:))har du hittat nån:)?

kramar

vardagsvitt sa...

Hej Maud
Hoppas du hittade en gammal cykel, annars kan det ju vara ett tips att åka till soptippen och fråga om det finns någon.
Vi har en så kallad "reprisen" i Öjebyn där man kan köpa renoverade objekt från soptippen, kanske värt ett besök...
Måste snart göra ett besök hos dig håller ju på med en utebastu och den ska inredas.... och INTE med nymodigheter utan bara det vackraste av saker.
Ha det bra!!
Kram Marith

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!
Klicka på bilden så kommer du dit
 
Related Posts with Thumbnails