torsdag 21 maj 2009

Au Maison - Ljuvliga quiltade plädar på Hjortgården



En ny lantromantisk leverantör är på gång till Hjortgården i Kyrkbyn.




Underbara rosor och pasteller!


Bra för samvetet också med Ekologiska tyger - sen är de ju vidunderligt vackra också!!!



Översållat med rosbroderier !



En bild från vårt blivande sovrum i stugan! ;-)




Ljuvliga spetsunderlägg.






Rospläd Som hämtad från mormors linneförråd!




Vaxdukarna är inte av denna värld!
Kan inte bestämma om det skall vara rosor...






eller viktoriansk barock på guteforms vackra trädgårdsgrupp....




Blev så glad när jag bloggade runt och hittade den här vackra länken på min butik! :-)


hos Familjen Lantliv


Tänk om man vore sådär datakunnig!







Imorgon kör Schenker ut med en speciell lastbil som bara är fylld med varor till


Hjortgården


Proppfylld med 7 lastpallar -


Jag har fyndat hos en av mina absoluta favoritleverantörer!!!


Bilder på fynden kommer så fort vi lastat av.



(men några av dem finns faktiskt redan inlagda under nyheter i webbutiken!!!;-))


Tur att goda grannarna är i behov av lastpallar:-)

60 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Här är så mycket fint att jag blir helt lycklig..mmmmm vilket sovrum..som en dröm..du har en underbar smak du..helt underbar..

Lantliv sa...

Vilka fina saker du visar,- vackert!
Nu blir jag nyfiken på vad lastbilen innnehåller!
Kram Anne-Lee

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Har du rostiga nycklar till salu?
Hittade inte dem i webbutiken. Kanske dålig på att leta....
Hur har du öppet i helgen, idag är det väl stängt?
Spännande med bilen som är på G...
Bloggkramen
Carin

Vit Spets sa...

Halloj Maud!
Vilken tur att käresta Din gillade tork ställningen... till helgen skall våra blomlådor ta form, konsollerna kommer att bli super i storlek ;-) självklart kommer jag att visa på bloggen & inspirera även Dig ;-)

Nu har barnen åkt iväg med svärmor till Kaarnevaara & kommer hem först på Söndag. Jag skall jobba & börjar kl.12 oxå får vi se om vädrets makter håller i sig under en efterlängtad ledig helg.

Självklart blir jag oxå nyfiken på dessa 7 lastpallar...

Njut idag av vädret Maud!
Kramis
//Siv

hagagården sa...

Men så spännande med allt nytt som kommer hem,den qviltade pläden var ljuvlig.
kram o ha en go dag
ninni

Våglyckan sa...

Åh, så mkt romantiska och fina bilder du visar. Sovrummet ser mkt ínbjudande ut. Ser fram emot dina fynd och kikar snart in igen.
Ha en bra helg.
kram från mig
/maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag förstår att du ser fram emot att den stora lastbilen backar upp mot Hjortgården, så mycket vackert du tar hem!! Och den där vaxduken med rosor, den var otroligt fin!

Ha en bra långhelg i Hjortgården!! Mari.

Vit som snö sa...

Jag säger bara, tur att lönen är på g. Fniss. Det verkar vara en ljuvlig last i Schenkerbilen, den kanske man skulle kapa:-) Hehe
Och ett så ljuvligt sovrum du visar, där sover ni säkert gott! Om du nu hinner sova nån gång, antar att 7 pallar tar sin tid att packa upp.
Hoppas du hinner njuta av helgen iallafall!
Kram Cilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härliga rosor, skulle kunna ha dom överallt. Nu är jag ute efter en vit lockskål med en liggande ängel på locket..kan det vara något som är med i lastbilen??
Kramis AnnaMaria
Ps kaninerna mår bra hihi..

homebylina sa...

Tack för titten hos mig! Gick ut på din webbutik, Ååååh så mycket snyggt du har =))) Har en liten fråga...blev sugen på de vita hus ljuslyktorna men jag undrar vad de är i för material, målade zink eller?? Ha en bra dag! Kram Lina

Viktoria- ♥ s t j e r n f a l l ♥ sa...

Oj så mycket fint du visar här, det är så att man smäller av ;)

här är gudagott att vara sa...

Vilka härliga kuddar!
Så roligt när det kommer hem så mycket fina varor, jisses vad har du beställt en lastbil fylld med....
Det skall bli jätte kul att se.
Haregott i helgen!

vardagsvitt sa...

Godmorron...
Men vilka vackra kuddar och plädar man blir jätte sugen på att handla!!
Ha en skön dag och spännande att se vad du packar upp!
Kram Marith

Mer av allt sa...

Oj så mycket fint och dessutom mer på väg! Jag måste titta närmare den vaxduken med rosor när jag kommer förbi i morgon.

Lycka till med uppackningen!

Agnes Maria sa...

Men så kul med en lastbil fylld med underbara ting !!!!
Jag måste bara försöka komma mig iväg till dig !
Självklart får du ta bilderna !!
jag blir bara glad och stolt att du vill ha dom.
Ha det nu så gott !
Så hörs vi mera sedan.
Kramen från mig.
Åsa

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du har helt underbart.Vad spännande att få se vad du köpt för fina saker.7 lastpallar då vet du vad du gör en tag.Ha en skön dag kramiz ~~~~~RITA~~~~.

Malin sa...

Hej
Du undrade vart Mattisberget ligger - du kör från kyrkbyn gamla vägen mot Sunderbyn, och bara några 100 meter efter backen ligger det ett litet berg på höger sida.

Fina motionsspår finns det där och skidspår på vintern

Kikan sa...

Åh vilken härlig blogg du har!!! Blir helt salig. De ekologiska tygerna var ju underbara!!

Svar: Chokladen var ljuvligt god!

Kram Kikan

Solsjö - Under en vind sa...

Å, skulle kunna ha hur många kviltar som helst!

Nej jag säljer inte böckerna, kan beställas på flera nätbutiker, men också hos t.ex adlibris. Vill du sälja själv kan du kontakta semic förlag!

Ha det gott!

Kram!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej och tack för titten hos mig.
Du visar helt fantastiska tyger, jag som älskar tyger. Det ser så romantiskt ut. Om jag ändå bodde närmare. Får kika i webbbutiken i stället.
Trevlig helg!
Kram Susanne

Agnes Maria sa...

Fö´låt, glömde ju bort att skriva blusen är från Vintagekollektionen och är sååå underbar !
Kramen igen.
Åsa

Jenny Oak Fae sa...

Så underbart vackra textilier, HELT i min smak..!

KRAM, Jenny

<3

VITA NYANSER sa...

Kul att du kikade in till mig! Vilka fina bilder! Hammocken och bilden här nere var helt underbar! Vad kul med en massa nytt i butiken. Åh, min dröm, en egen butik fylld med fina saker.

Ha en skön helg!
Kram L-L

jess sa...

oj vilket fin golv ni har i stugan! Mysigt att gå med bara fötter på !

Vit som snö sa...

Självklart får du låna mina bilder på duken. Jag älskar den. Skulle ha velat ha en större också till när extraskivorna behövs. Finns det?
Kramis Cilla

Lily of the valley sa...

Underbara ljuvliga saker från din nya leverantör!
Spännande och se vad som göms i lastbilen....
Ha de gott
kram Lily

Dicksonska våningen sa...

Rostygerna är underbara!
Ska bli väldigt spännande att se vad som ligger på de 7 lastpallarna :)

Kram Annika

Anonym sa...

Det blir säkert bilder när den är färdig :-) Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ojojoj så spännande 7 lastpallar med varor, synd att jag inte bor närmre för då skulle du fått hjälp att packa upp. då gäller det att kicka in oss dig om ett tag.
Ha det gott Marie:)

Vända blad sa...

Oj, vad spännande med allt som kommer! Du har julafton rätt ofta du, eller...;)?
Vaxdukarna var underbara...men jag vågar nog inte skaffa någon, de riskerar att bli hundgodis...
Alltid bra med trevliga grannar!
Kram Maria

Unknown sa...

Åh så vackert rosigt!! Blir så inspirerad av dina foton. Ha det så gott. Kram Lenita

helen sa...

Åh, så mycket vackert!!

Rosiga textilier känns underbart så här på våren/försommaren.

Skulle gärna vilja hjälpa till att packa upp de nya varorna, eller kanske inte, trots allt.

Man skulle väl bli helt galen av ha-begär, kan jag tänka mig...

Ha det gott!

Kram
Helen

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker. SÅ spännande att få se vad det är som kommer till dig i morgon. Hoppas att du kommer med bilder snart. Jättefin länk du hittade. Du får kanske låna den.

Kram Ullis

Wee Mary sa...

Hej!
Kul att du hittatde in till mig :D
De fina dessertskålarna kan du hitta här: www.carlssoninterior.se
Hos dig fanns det massa fint, ska ta mig en ordentlig kik i din butik.
Ha en bra helg!
/Kram,
Marie

Stjärnor & Champagne sa...

Oj vad mycket fint. Så romantiskt. Skall bli spännande att se vad du har fyndat med alla dessa pallar. Klart du skall ta in Tolix, men sen är dom ju dyra och kanske dyra att ligga på i lager.

Kram Anne

Anki sa...

Så mycket vackert & romantiskt!
Ska bli spännande med innehållet i lastbilen...du, kaninerna är för goa, hihi!

Ha en underbar helg!

Kram Anki

Wee Mary sa...

...men å andra sidan kanske du menade de grå skålarna. Isåfall kommer de ifrån http://www.cestlavie.se/shop/
Hoppas inte förvirringen blev för stor nu ;)
/Kram,
Marie

Myownhome sa...

Vad mycket fint!!! alla kuddarna du visar var härliga!

Trevlig helg
//Johanna

♥ cloudberrie ♥ sa...

vad mycket fint!!!
Är det blommiga tyget en vaxduk? Nä, jag måste ha läst fel???
Vill verkligen besöka din affär... drömmer!

Kram från Eva

Elisa Day sa...

Så mycket vackra saker du har i webbutiken. Jag måste åka till Gammelstad snart! :D Kram

Speja sa...

Åh, vilka underbart ljuvliga saker! Och vilket vackert hem! Här ska jag botanisera runt en stund - tack för titten hos mig!
Ha en fin helg.

lugnet sa...

Oh, vilka härliga produkter du har!! Jättesommrigt underbara kuddar!!
Trevlig Helg!
Kram//Ulrica

Anci sa...

Kuddarna är helt underbara !
Bilden från ditt eget hus är så fin.

Trevlig helg !

Kram

Lotta sa...

oj oj oj vad mycket fint du visar, måste ta och kika in till din butik.
Den quiltade filten var helt underbar.
Kram Lotta!

Synnøve. sa...

Så vackra kuddar. Ser nästan ut som en jag har från IKEA, till soffan. Fint mönster är det.
Hoppas det är bra med dig där långt norr.
Kramen Synne.

Hulda sa...

Så flotte puter fra Au Maison. Jeg gleder meg veldig til å besøke butikken din i juni. :) Syns bildet av putene i trappen var ekstra fint. Linker til bloggen din! Tusen takk for all info du har sendt meg. :)

Fröken Fräken sa...

Sju laspallar?? Ja, då har du lite att pyssla med!!
Tycker att rosmönster är så himla fint på bild, men varje gång jag försöker föra in lite rosor här hemma blir det mindre bra.. rosorna motarbetar mig...!

Kathys Home sa...

Å vilka fina varor, önskade att min plånbok tillät mig att handla :-( Ha en skön helg//kat

Katarina sa...

Vad mycket fint! Det är nästan så man storknar... vill ju helst ha allt. Ha en skön fortsättning på helgen!
Kram Katarina

Love Your Homes sa...

Hej Maud,
hur har du det i världsarvet...7 pallar med varor....hoppas du hinner njuta av ditt himmelsrike.

Kram

Vitt o Vältummat sa...

Tänk om jag hade fått en container full med saker hem till mig:-) Men snart kommer det ett paket från Hjortgåden, det vet jag.
Ha en bra dag
Kram/Åsa

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Kommer du att ta in den där blommiga vaxduken också? Jag är intresserad av den men hittade den inte i din webbutik.

Villa nöystu sa...

Var hälsad nya levernatör... vilka vackra saker. Älskar rosmönster, speciellt denna ljuva tid.

Å så fint du gjort i sovrummet. Hoppas att du hinner vara där lite också, att du inte bara behöver packa upp varor :-
Men jag ser mkt fram emot att få ta del av alla nyheter :-)

Du, jag älskade ditt inlägg om Ök, så jag kände mig hemma. Träslöjdläraren, ja, han har jag tampats med. Det var en mkt speciell man. Tror han jobbar i Pajala nu.

Må gott kära du,
kramar från Petra

MorsanBaloo sa...

Tack tack, håller med om att föreställningen var bra och att tösen är söt.:)

Golden&Vitt sa...

Åh så härliga kuddar, ser ut som karameller..vill ha vill ha och nyfiken är jag på alla nyheter du får in.

Ha en skön söndag/annika

DRÖMHUSET sa...

Åhh så mycket fint du får in i butiken! Måste genast kika in.

Önskar en härlig söndag!
Kram Sofie

Gry sa...

Så masse fint, nydelige puter.
Tenk en hel lastebil med varer...
så spennende!
Ha ei flott uke!
Klem Gry : )

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej Maud!
Hoppas att helgen varit bra och att du känner dig nöjd att börja en ny vecka.
Jag vill att du tittar in till lilla jag.....;-)
Vad som är så kul med dig är att du var den första som kommenterade mitt första inlägg!
Hälsningar från mig
Carin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej Maud!!! Kul att vara här i din mysiga blogg igen...ute på lite bloggnostalgi...funderar på att ta upp bloggandet igen;) Såg i min blogg att du undrat...det har vart en rörig o jobbig tid...men nu är jag strålande lycklig igen. Har fött en underbar liten ptins på 3 mån nu...o livet leker igen....så vem vet, kanske snart ät åter, kul att hälsa på lite igen ialla fall. stor kramen från Mamma Millan<3

Tingeltangel sa...

Kära nån då så många underbara saker. Man blir ju helt sjuk av habegär.

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!

REA på GÅRDSROMANTIK - upp till 80% rabatt!
Klicka på bilden så kommer du dit
 
Related Posts with Thumbnails